משרדי יחסי ציבור רבים עוסקים במתן שירותי יעוץ תקשורתי ויחסי ציבור לעמותות. איך זה עובד? לחץ כאן למאמר המלא...
יחסי ציבור לעמותות - איך לעורר מודעות וזיקה אישית?
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
072-334-2000
יצירת קשר
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים

יחסי ציבור - סיוע בגיוס תרומות וחברים חדשים

Hebrew
תאריך: 31/12/2009 12:15

איך עושים יחסי ציבור לעמותה?

משרדי יחסי ציבור רבים עוסקים במתן שירותי יעוץ תקשורתי ויחסי ציבור לעמותות. לעיתים מתוך רצון טוב לסייע לעמותה לקדם את מטרותיה, לטפח מודעות ציבורית לפעילותה ולעודד את הציבור לתרום ולהתנדב.

מנהלי עמותות רבים אינם מבינים מדוע להם שירותים של משרדי יחסי ציבור ולא פרסום למשל, הרי אם המטרה היא לחדור לתודעת הציבור – אז פרסום הנו דרך בטוחה לעשות זאת. אולם דווקא לסיקור העיתונאי משמעות רבה עבור עמותות, בייחוד כאשר מדובר בעמותות שמתקיימות מכספי הציבור, השקיפות, המודעות הציבורית והתדמית האמינה בעלות חשיבות רבה.

ביותר ממובן אחד, התקשורת, שלמעשה מעצבת את דעת הקהל, תכריע – לטוב ולרע – מה תהיה תדמיתה של עמותה ועד כמה הציבור יזדהה עם מטרותיה. יש חשיבות עצומה לחיזוק המודעות וההערכה שרוכש הציבור כלפי פעילות העמותה ותרומתה לחברה הישראלית.

תפקידו של משרד יחסי ציבור

יועץ תקשורת, או משרד יחסי ציבור המסייעים לעמותות השונות, יפעלו ליצירת סיקור תקשורתי אוהד אודות פעילות העמותה, חשיבות השירותים שהיא מציעה לציבור ונחיצות התרומות וההתנדבות. הדרך לבצע זאת יכולה להיות מגוונת: הודעות לעיתונות, תיאום ראיונות עם פעילים בעמותה, או עם נתמכיה, מסיבות עיתונאים, אירועים וכנסים ועוד.

יחסי ציבור ככלי לגיוס תרומות וצירוף חברים

מלבד ההיבטים הברורים של עבודה מול תקשורת, ישנן פעולות רבות בהן ניתן לנקוט ולהגדיל את החשיפה לפעילות העמותה, לעודד תרומות וצירוף חברים:

דוכני התרמה – חשוב להיות תמיד על יד על הדופק. בררו מראש מתי מתקיימים אירועים הקשורים לפעילות העמותה ובדקו אפשרות להקים במקומות הומי אדם דוכני התרמה. כדאי שהדוכן יהיה מזמין וימשוך תשומת לב, ניתן אף להכין מתנות סימליות למצטרפים ולתורמים.

אירועי התרמה – אחת הפלטפורמות היעילות ביותר לגיוס כספים, הנה אירועי התרמה, כאשר כל הרווחים ממכירת הכרטיסים ישמשו את העמותה בפעילותה למען הציבור. הפקת אירוע מרשים שימשוך מבקרים רבים זו משימה לא פשוטה הדורשת תכנון, אך זו דרך בטוחה לגייס תרומות וחברים חדשים. יש אנשים שישמחו לסייע לכם אם תגרמו להם לחוש זיקה לפעילות העמותה, אומנים, אנשי תקשורת ואפילו בעליהם של אולמות אירועים.

פרסום בעיתונות – עיתוני דפוס רבים מוצאים עצמם רגע לפני הירידה לדפוס עם שטחי פרסום פנויים, בייחוד מקומונים ועיתוני נישה. כדאי לשמור על קשרים טובים עם מחלקות הפרסום בעיתונים, לעיתים תוכלו לפרסם על בסיס "מקום פנוי" ללא תשלום.

אתר אינטרנט – אתר אינטרנט אינפורמטיבי שמאפשר תרומה והצטרפות דרכו, יגדיל משמעותית את נפח התרומות ומספר המצטרפים. למידע על קידום אתרי אינטרנט של עמותות תוכלו לקרוא בהרחבה כאן: קידום אתרים

סטודנטים ותלמידים
– נסו לפנות למוסדות אקדמיים ובתי ספר שונים ולהציע רעיונות לפרויקטים של סטודנטים ותלמידים, התורמים לפעילות העמותה. סטודנטים ותלמידים בחוגי אומנויות יוכלו לסייע בהפקת חומרים פרסומיים, ברושורים, מדבקות, גלויות וכיו"ב. סטודנטים לקולנוע יוכלו לסייע בהפקת סרט על פעילות העמותה, או סרטון הסברתי. לימודים ברוב בתי הספר והמוסדות האקדמיים כוללים פרויקטים מעשיים שונים, ברוב המקרים הן הסטודנטים והתלמידים והן הצוות ישמחו לנצל את הפרויקט לקידום מטרותיה של עמותה.

יחסי ציבור לעמותות ניתן לעשות באינספור דרכים, המפתח הוא מוטיבציה ויצירתיות. אנשים רבים ישמחו לעזור ולקדם מטרות עימן הם מזדהים. אם תצליחו לפנות אליהם ולעורר בהם רצון לסייע, השמיים הם הגבול.

למידע נוסף על יחסי ציבור לעמותות ובכלל ליחצו: יחסי ציבור

תגיות בעמוד:   עמותות    לימודים    תרומות    התנדבות    יחסי ציבור    סטודנטים   
קיראו מידע ומאמרים נוספים באתר
פרויקט תגלית - הקניית ערכים ציוניים לנוער יהודי מהתפוצות - פרויקט תגלית מביא לארץ צעירים יהודיים, מקנה להם ערכים ציוניים ותחושת הזדהות עם המדינה ויוצר דור של שגרירים טובים למדינה.
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור